ett ensamt liv del 1

-knack knack  !!!
- ja , kom in . min mamma öppnar dörren och frågar om jag ska med till stan .
- njaa neeej , jag stannar nog hemma .
- okej , sa mamma och stänger försiktigt igen dörren.

fan också , jag skulle sakt jag , och nu är det försent. jag hör hur bildörren slås igen och mamma och lillebror kör iväg. jag satte på datan och kolla runt lite , tråkigt som alltid annars , ingen skriver ingen säger något ingen kommenterar . alltid samma sak. medans kompisarna skryter om hur många kommentarer dom har och hur många som skriver hej när dom loggar in . jag är ju mig själv ? vad mer ska jag göra.? frågan som jag ställer mig flera gånger om dagen. jag klarar mig bra nu tänkte jag , men jag ska en dag bli stark . det lovar jag mig själv. snart börjar skolan 14 dagar 10 timmar 55 minuter och 33 sekunder.  hur kommer den kännas andra året på högstadiet inte yngst länge......
alla tankar snurrar i huvudet. min hemliga pojke ? har han förändrats kommer han snacka med mig nu ? jag måste verkligen klara detta ,

dörren öppnas där nere ,
-hej , skriker mamma glatt .
- hej , svarar jag snällt.
- handlade du något frågar jag .
- ja , två linne och en kjol till dig kom ner och kolla på det !
-ja jag kommer svarar jag  .

jag börjar gå ner efter en stund och där står mamma i köket i full gång med maten redan .

- det ligger i påsen , där säger mamma.
- ååå så fin kjol. taaack så jättemyckeet mamma.
linnena var två vanliga ett vitt och ett rosa.
- är du säker på du vill ha kjolen ?
- ja den var jätte fin , svarar jag med ett stort leende på läpparna.
- vad ska vi äta idag ? frågar jag
- lassange , svarar mamma
- mm vad gott det var länge sedan vi åt det.

jag börjar gå upp mot rummet igen . jag provar kjolen och det vita linnet för det passar bäst till. står och speglar mig länge , funderar ett tag . efter jag ståt där en stund så börjar jag kolla igenom min garderob , sorterar och slänger. det blev inte så mycket igen , men jag måste berätta detta till mamma på något vis , men hur ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0