belinda skvallrar - laila bagge




2009 har på många sätt varit Laila Bagges år. Hon har blivit folkkär genom sin roll som uppskattad jurymedlem i "Idol". Hon kom tvåa i TV4:s tittarsuccé "Let's dance" efter att ha hyllats av såväl tittare som experter. Och dessutom var det i våras som hon träffade sin stora kärlek Niclas Wahlgren.
Men 2009 har också varit ett tungt år för Laila.

Obotlig blodsjukdom

Redan när Laila var tio år fick hon veta att hennes mamma, Mona Carling, led av en ovanlig blodsjukdom som aldrig skulle gå att bota. Och i samband med finalen av "Let's dance" i våras förvärrades hennes tillstånd.
Laila fick veta att mamman var döende.
- De senaste åren har mamma blivit sämre och mitt under slutperioden av "Let's dance", då tempot var som allra högst, fick vi reda på att mamma var döende. Mitt hjärta höll på att slitas i tusen bitar. Att förlora mamma kommer att bli mitt livs största sorg, berättade Laila Bagge i "Sommar i P1" i somras.
Sedan dess har Laila levt med rädslan för att mamman vilken dag som helst kunde gå bort.
Trots att hon senaste tiden arbetat för fullt med "Idol", och utåt sett varit lika sprallig och glad som vanligt, har tankarna och oron funnits där.
I torsdags kväll skulle Laila Bagge och Niclas Wahlgren egentligen ha varit två av hedersgästerna vid TV4:s stora höstfest på Cirkus i Stockholm, men de kom aldrig.
I stället var de hos Lailas mamma och vakade vid hennes sida hela dagen och kvällen. Senare på torsdagskvällen somnade mamman in.
"Kärnan i hela familjen"

- Mamma har ju varit sjuk väldigt länge och jag har levt med det här en lång tid. Nu när hon är borta så känns det väldigt overkligt, berättar Laila Bagge för Expressen. I dag är hon glad att hon fick vara med sin mamma ända in i det sista.
- Vi var alla där när hon somnade in. Jag, mina syskon och Niclas, säger hon.
Laila Bagge kommer i höst att synas i "Idol 2009" som planerat, men tar en paus från att göra intervjuer.
Fortfarande har hon svårt att prata om det som hänt, och är just nu mitt uppe i sorgeprocessen.
- Det är väldigt svårt att prata om det nu faktiskt. Men hon har hela tiden varit kärnan i hela familjen, den som hållit oss samman. Hon var en väldigt stark kvinna med otroligt mycket humor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0